آموزش بیش از ۳ هزار نفر در نهضت فراگیر آموزش امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر

1402/07/03 6:46
معاون آموزش و پژوهش ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: آموزش و آگاه‌سازی به آحاد جامعه یکی از وظایف ستادهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بشمار می‌رود که در قانون تصویب شده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی؛ مهدی سالاری، معاون آموزش ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان در گفت‌وگو با رادیو خراسان، اظهار کرد: آموزش و آگاه‌سازی به آحاد جامعه یکی از وظایف ستادهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بشمار می‌رود که در قانون تصویب شده است و این موضوع منجر به احیای امربه‌معروف و کاهش منکرات در جامعه می‌شود.

وی آموزش در اجرای صحیح امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را مهم دانست و افزود: در اجرای این فریضتین یک سری نکاتی وجود دارد که باید گروه‌های مختلف در جامعه آن را بدانند؛ زیرا ندانستن آن باعث می‌شود به شیوه تعامل اجتماعی در کاهش آسیب‌ها ضربه وارد شود.

سالاری بیان کرد: گروه‌های حفاظت فیزیکی، حراست‌ها و نیروهای امنیتی دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری به دلیل اینکه در اولویت انجام امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قرار دارند و به‌واسطه وظیفه‌ای که در مواجهه با عموم مردم عهده‌دار هستند از مهم‌ترین گروه‌های مخاطبین آموزش بشمار می‌روند.

وی با اعلام این مطلب که از سال گذشته تاکنون بیش از ۳ هزار نفر در قالب همایش‌ها و دوره‌های آموزشی ۶ ساعته آموزش‌دیده‌اند، اذعان داشت: این تعداد در قالب نهضت فراگیر آموزش امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از اعضای حفاظت فیزیکی دستگاه‌ها و نهادها از جمله حفاظت فیزیکی بانک‌ها، پارک‌ها، سازمان‌ها و ادارات با اولویت افرادی که مواجه بیشتری با عموم مردم دارند در قالب آموزش ضمن خدمت در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

معاون آموزش و پژوهش ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در این دوره‌ها ابتدا مبانی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و همچنین قوانین و دستورالعمل‌های رسمی کشوری و نکاتی را که باید مخاطبان برای یک واکنش مناسب در مواجهه با مردم و افرادی که خطایی در جامعه مرتکب می‌شوند، بدانند تا در صورت ایجاد مشکل مورد حمایت قانونی قرار گیرند.

وی ادامه داد: در این دوره‌ها تکنیک‌های ارتباط مؤثر با مخاطب و شیوه‌های نوین امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر آموزش داده می‌شود تا بدانند در مواجهه با فردی که منکر انجام داده چگونه با بکار بردن یک جمله سازنده و تأثیرگذار و نیز رفتار مناسب برخورد کنند.

سالاری توضیح داد: این دوره‌ها یک گام اساسی در شکل‌گیری نظارت اجتماعی و عمومی است تا یک امربه‌معروف مشفقانه در جامعه شکل بگیرد و به این دلیل که مخاطب ما شهروندان هستند باید بگوییم امربه‌معروف یک وظیفه عمومی بشمار می‌رود و همه مردم باید با حمایت از این فریضتین در شکل‌گیری نظارت اجتماعی مشارکت کنند.

وی تأکید کرد: همچنین حفاظت فیزیکی‌ها هم وظیفه دارند در موقعیت‌های مختلف چه زمانی که مردم امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر می‌کنند و چه هنگامی که خودشان این فریضتین را انجام می‌دهند، بدانند چه نکاتی را باید رعایت کنند و مردم هم به‌عنوان نفر سوم در موقعیت‌های مختلف به این شکل‌گیری کمک کنند.

سالاری گفت: با سازماندهی، حمایت و معرفی الگوهای رفتاری برتر امر به معروفی در بین حفاظت فیزیکی در تلاش هستیم یک جامعه مخاطب آماده آموزش دهیم تا اگر در جامعه با خطایی مواجه شدند، بتوانند واکنش مثبتی نشان دهند.

انتهای پیام/

تمامی حقوق این سایت برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی محفوظ است.