تنها راه توسعه «دینگرایی»، امربهمعروف و نهیازمنکر است/ عامل پیروزی ما در جنگ تحمیلی سوم، حماسهآفرینی مردم بود
نماینده ولیفقیه و رئیس ستاد امربهمعروف و نهیازمنکر در خراسان رضوی گفت: تنها راه توسعه دینگرایی، امربهمعروف و نهیازمنکر است که در اجرای آن نیازمند ابتکار عمل و روشهای نوین هستیم.
به گزارش روابطعمومی ستاد امربهمعروف و نهیازمنکر خراسان رضوی؛ آیتالله سید احمد علمالهدی، نماینده ولیفقیه و رئیس ستاد امربهمعروف و نهیازمنکر در خراسان رضوی، در دیدار با اعضای ستاد امربهمعروف و نهیازمنکر استان و جمعی از رؤسا و دبیران شوراهای امربهمعروف و نهیازمنکر ادارات که در دفتر امامجمعه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این ستاد در مقام احیای اراده و هدف سیدالشهدا (ع) در انقلابشان تشکیل شده است؛ امید است که این حرکت، منصوب و موردنظر ایشان قرار بگیرد و فعالیتهای شما عزیزان نیز مورد عنایت خاصه امام عصر (عج) واقع شوید.
وی افزود: برادران و خواهران توجه دارند که وضعیت امروز ما با همه زمانها متفاوت است؛ محرم و صفر امسال، به دلیل موقعیت خاص و وظیفه خطیری که برای ما به وجود آمده، بههیچوجه با سالهای قبل قابلمقایسه نیست. دنیا امروز ما را به چشم صاحب قدرت و جامعهای باعزت مینگرد، اما در حاشیه این عزت و قدرتی که تابلوی آن با حماسهآفرینی مردم، همت رزمندگان، خون شهدا و خون مظلومِ امامِ شهیدمان به وجود آمده است، مشکلات سنگین و ابهامات تاریکی در اطراف ما صورتبندی شده است.
علمالهدی تصریح کرد: امروز هرکسی بر روی کره زمین مدعی کدخدایی دنیاست، تا مرز براندازی با ما دشمن است؛ چون ما را بهعنوان مزاحمی صددرصدی در کامروایی خودش میشناسد. غیر از آمریکا، قدرتهای بزرگ دیگر دنیا نیز دقیقاً همان وضعیتی را دارند که آمریکا دارد، منتهی در شکل و لباسی دیگر. چه باور کنیم و چه نکنیم، ما در دوران پساجنگ شرایط سختتری خواهیم داشت؛ چرا که دشمن میزان قدرت ما را درک کرده است و الان میکوشد تا ما را به مرز نابودی بکشاند.
وی با طرح این پرسش که با این شرایط وظیفه ما چیست، عنوان کرد: آنچه در این مدت عامل پیروزی ما شد، مقاومت و حماسهآفرینی مردم بود که باعث شکست دشمن شد و او اصلاً این عامل را لحاظ نکرده بود. پس این جریان باید بر محور قضیه ثابتقدم بایستد و شدیدتر مقاومت کند؛ خدا نیز به واسطه همین مردم، ما را امداد و عنایت میکند. اما اگر بندگان خدا در مسیر دفاع از دین قدم برندارند، خدا امداد خود را برمیدارد.
رئیس ستاد امربهمعروف و نهیازمنکر خراسان رضوی اذعان کرد: برای حفظ این موقعیت، هرچقدر پایبندی به دین و دینگرایی در مردم قویتر بشود، این جبهه قویتر خواهد شد. تنها ابزار ما، جریانات مردمی و تقویت آن است؛ در غیر این صورت، با کاهش جمعیت و افراد متدین، عامل براندازی نهتنها کشور، بلکه دین خواهد شد. باید به هر وسیله ممکن برای رسیدن به این هدف تلاش کنیم. تنها راه توسعه دینگرایی، امربهمعروف و نهیازمنکر است که در اجرای آن نیازمند ابتکار عمل و روشهای نوین هستیم. جدیت در این زمینه نیز بسیار مؤثر است؛ بهطوری که با همه ظرفیت خود در این داستان بایستیم که دشمن نتواند آن را پیشبینی کند.
وی ادامه داد: ما باید با یکسری حرکات مبارزاتی در زمینه ساختاری، با برنامههایی که مغایر با اهداف دینی است مقابله کنیم، اما در عمل، برای توسعه دینگرایی باید از رویکرد «جذب حداکثری» بهجای مبارزه استفاده کرد. دوستانی که اهل فکر و ابتکار هستند، بنشینند و برنامهریزی کنند؛ طراحی روش و شگردهای نوینی داشته باشند. دوستان فعال در دستگاهها نیز به کمک بیایند تا در این مسیر با جدیت وارد میدان شویم و به موفقیت دست پیدا کنیم.
امامجمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: امیدواریم شما عزیزان در این مسیر و هدف، یک امربهمعروف و نهیازمنکر خداپسندانهای داشته باشید که موردقبول حضرت ولیعصر (عج) نیز باشد.
انتهای پیام/