آموزش مهم‌ترین رکن در احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است

1402/10/11 6:25
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: آموزش مهم‌ترین رکن در احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بشمار می‌رود و باید به نحو صحیح در میان آحاد جامعه نهادینه شود.

به گزارش روابط‌عمومی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی، مهدی رضایی دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان در هجدهمین جلسه شورای معاونین ستاد در سال ۱۴۰۲ که در دفتر دبیر برگزار شد، اظهار کرد: برای انجام هر کاری در سطح عمومی باید نحوه صحیح انجام آن امور را فراگرفت. احیای فریضتین به‌عنوان یک امر واجب الهی در سطح جامعه نیازمند آموزش درست همسو با موازین امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش ابتدا باید برنامه‌ها و ساختار منظمی متناسب با فراگیران طراحی شود سپس طبق الگو آن را در میان اقشار مختلف ترویج داد. اگر آمران به معروف و ناهیان از منکر در حوزه‌های مختلف با چگونگی برخورد با منکر و ترویج معروف آشنایی لازم داشته باشند بدون شک در تبیین و احیای فریضتین موفق می‌شوند.

کسب رتبه عالی ارزیابی برنامه‌های ابلاغی در کشور

محسن ملی، معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی در این جلسه اعلام کرد: در ارزیابی آبان‌ماه سال جاری ستاد استان موفق به کسب رتبه عالی با معدل ۸۲.۷۰ در ثبت برنامه‌های ابلاغی ستاد کشور شده است.

وی توضیح داد: در ثبت و ارزیابی برنامه‌های ابلاغی کشور معاونت فرهنگی و رسانه ستاد با کسب نمره کامل ۱۵ و مدیریت خانواده، عفاف و حجاب با به‌دست‌آوردن نمره ۱۰ کامل رتبه‌های برتر را از آن خود کرده‌اند.

آموزش ۱۲۰۰ نفر در یک هفته

مهدی سالاری، معاون آموزش ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی بیان کرد: از تاریخ بیستم الی ۲۶ آذرماه جاری تعداد ۱۲۰۰ نفر در ۱۸ جلسه توسط ۱۴ مربی آموزش‌های تبیینی لازم در حوزه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را فراگرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این دوره‌های آموزشی ویژه طلایه‌داران، مربیان، ادارات، دانش‌آموزان و عموم مردم برگزار شده است. فراگیران در پایان جلسات پس از کسب نمره قبولی در آزمون گواهینامه دریافت می‌کنند.

سالاری عنوان کرد: برپایی میز خدمت و ثبت‌نام حضوری برای شرکت در دوره آمرین به معروف، چاپ، انتشار و توزیع تراکت و نصب پوستر تبلیغاتی دوره‌های ملی، تأسیس هیئت اندیشه‌ورز مربیان، کارگاه‌های آموزشی ادارات، برگزاری جهاد تبیین و امربه‌معروف دانش‌آموزی و معلمان در مدارس، برپایی کارگاه احکام، مهارت‌ها و قانون امربه‌معروف در مراکز علمی کاربردی و... مهم‌ترین اقدامات یک هفته این معاونت است.

جذب ۴۵ نفر در باشگاه مهرانه ستاد امربه‌معروف خراسان رضوی

در ادامه جلسه زینب صادقی‌نژاد، مدیر خانواده، عفاف و حجاب ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی، تصریح کرد: در بازه زمانی بیستم الی ۲۶ آذرماه جاری تعداد ۴۲ نفر در بازدید از غرفه‌های مهرانه فرهنگی در ۲ مجتمع تجاری مشهد جذب باشگاه مهرانه ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی شدند.

وی اعلام کرد: در همین مدت تعداد ۸۱ مخاطب از غرفه‌های مهرانه فرهنگی در ۲ مجتمع تجاری در مشهد بازدید کردند.

صادقی‌نژاد توضیح داد: نشست با مربیان عفاف و حجاب، تولید پوسترهای مناسبتی، تهیه پوستر با موضوع عفاف و حجاب و انتشار در فضای مجازی، تهیه و تدوین کلیپ تربیت فرزند، تهیه استیکرهای مذهبی و... مهم‌ترین برنامه‌های این مدیریت است.

اهمیت ترویج تولیدات معروفانه در فضای مجازی

رضا خزاییان، معاون رسانه و مهندسی فرهنگی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی نیز عنوان کرد: در برهه کنونی فضای مجازی بیشتر از هر محیط دیگری مخاطب دارد و افراد متفاوتی در بسترهای مختلف مجازی فعالیت می‌کنند؛ ازاین‌رو تهیه و تولیدات معروفانه در راستای تبیین امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و انتشار آنها در فضای مجازی اقدامی بسیار سازنده در جذب مخاطب است.

وی افزود: تولید کمیک موشن بی‌تفاوت نباشیم و انتشار در فضای مجازی و صداوسیما، تهیه و تدوین پوسترهای شناخت معروفات و منکرات ویژه کودک و نوجوان، طراحی تابلوی ستادهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر شهرستان‌ها، طراحی هویت بصری اتاق وضعیت و پوستر دوره ناظر ۱، تنظیم بولتن گزارش تصویری و آماری رویداد نظارت بر فضای مجازی و... از مهم‌ترین اقدامات این معاونت در یک هفته گذشته است.

تشکیل شورای امربه‌معروف در بقاع متبرکه استان

قاسم باغبان، معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: با پیگیری‌های انجام شده شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در بقاع متبرکه شهرستان کاشمر شامل امامزادگان سید مرتضی، سید احمد، سید حمزه علیهماالسلام و مزار شهید مدرس در حال انجام است.

 

تمامی حقوق این سایت برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی محفوظ است.