اجرای طرح مهربانی با حضور ۴۰۰ طلایه‌دار معروف در مشهد+عکس

1402/12/28 4:55
جانشین قرارگاه طلایه‌داران ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: هم‌زمان با فرارسیدن نوروز ۱۴۰۳ طرح مهربانی اطراف حرم رضوی با حضور ۴۰۰ طلایه‌دار معروف باهدف استقبال از زائران امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی؛ محسن ملی، جانشین قرارگاه طلایه‌داران ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان در جلسه توجیهی طرح مهربانی که با حضور ۴۰۰ نفر طلایه‌دار معروف عرصه‌های ۲۶ گانه مشهدمقدس، برگزار شد اظهار کرد: هر ساله با آغاز سال نو و تعطیلات نوروزی خیل کثیری از زائران داخلی و خارجی علی بن موسی‌الرضا (ع) برای زیارت به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و امسال نیز که بهار طبیعت با بهار قرآن هم‌زمان شده است دلدادگان و شیفتگان زیارت، بیشتر برای حضور در حرم امن رضوی به این شهر سفر خواهند کرد.

 وی افزود: امسال با تعاملات خوبی که با آستان قدس رضوی انجام شده است طرح مهربانی باهدف استقبال و تکریم زائران امام رضا (ع) با حضور بیش از ۴۰۰ طلایه‌دار معروف در اطراف حرم اجرا می‌شود.

 ملی بیان کرد: در این طرح که از ۲۸ اسفندماه جاری الی ۱۰ فروردین سال ۱۴۰۳ در ۸ نقطه اطراف حرم رضوی شامل چهار ورودی اصلی اجرا می‌شود تعداد ۱۶ غرفه مهرانه فرهنگی راه‌اندازی خواهد شد و طلایه‌داران معروف از ۱۰ صبح الی ۲۰ به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

 جانشین قرارگاه طلایه‌داران ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی با اشاره به راه‌اندازی غرفه کودک در این طرح اعلام کرد: همچنین در این غرفه‌ها خدماتی مانند عفاف و حجاب، پاسخ به شبهات شرعی، انس با قرآن کریم، کتاب‌خوانی، مشاوره، خدمات فرهنگی، موضوعات تبیینی و... به زائران ارائه خواهد شد.

 تکریم زائران حرم رضوی باید با بهترین کیفیت انجام شود

 در ادامه حجت‌الاسلام سید مسعود میریان، مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی نیز اعلام کرد: آستان قدس رضوی به‌عنوان مجموعه‌ای که منتسب به امام رضا (ع) است باید بهترین خدمات را به زائران ارائه کند و علاوه‌برآن تکریم زوار با بهترین کیفیت و به‌صورت ۱۰۰ درصدی انجام شود.

 وی افزود: باتوجه‌به اینکه میلیون‌ها زائر از نقاط مختلف برای زیارت مشرف می‌شوند، رســالت اصلـی حــرم مطهــر رضــوی و آستان قدس، خدمــت بــه زائــران بــا تمشــیت مطلـوب امــور حـرم مطهـر، ارتقـای اثربخشـی فراینـد زیــارت، تبییــن و ترویــج معــارف اســلام نــاب محمـدی بـا تأکیـد بـر سـیره و معـارف رضـوی و توسـعه فرهنـگ زیارت اسـت.

 زائران مالکان اصلی آستان رضوی هستند

 حجت‌الاسلام مهدی شریعتی تبار، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: زائران امام رضا (ع) مالکان آستان رضوی هستند نه مهمان، بنابراین باید سعی و تلاش کرد تا به بهترین نحو خدمت‌رسانی انجام شود.

 وی ادامه داد: امسال برای اولین‌بار تعامل بین ستاد امربه‌معروف و آستان قدس برای میزبانی از زائران رضوی انجام شده و امیدواریم طلایه‌داران معروف در اجرای طرح مهربانی علاوه بر خدمات مطلوب به مالکان این آستان تکریم زائران را در اولویت قرار دهند.

 انتهای پیام/

تمامی حقوق این سایت برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی محفوظ است.