تشکیل ۲۰ پرونده حمایت از آمران به معروف در خراسان رضوی

1402/08/09 7:58
مسئول دفتر حقوقی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۰ پرونده با موضوع حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در ستاد استان تشکیل شده است.

مسئول دفتر حقوقی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی در گفت‌وگو با روابط‌عمومی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان اعلام کرد: در اجرای اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که با عنوان طرح دوفوریتی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، در مجلس شورای اسلامی تصویب و پس از تأیید شورای نگهبان، ابلاغ شد.

وی افزود: در این قانون، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، دعوت دیگران به‌خوبی و بازداشتن از بدی است.

تعدادی با اشاره به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، مراتب امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را در سه بخش اعلام و توضیح داد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در سه مرحله قلبی، زبانی و عملی انجام می‌شود که دو مرحله اول آن وظیفه آحاد مردم است و مرتبه عملی آن در موارد و حدودی که قوانین مقرر کرده تنها وظیفه دولت و نهادهای حکومتی است.

وی تأکید کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر برای اینکه از شرایط حمایت قانونی بهره‌مند شوند تنها باید دو مرحله اول قانون حمایت؛ انزجار قلبی و تذکر لسانی را انجام دهند. چنانچه در این مرحله برای آمر به معروف پس از تذکردادن درگیری فیزیکی پیش آمد، باید بلافاصله با پلیس تماس گرفته و اقدامی انجام ندهد.

مسئول دفتر حقوقی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی ادامه داد: پس از حضور پلیس در صحنه و انجام صورت‌جلسه، به کلانتری مراجعه کنند و در صورت نیاز نامه پزشک‌قانونی را دریافت و پس از تأیید پزشکی قانونی همراه با صورت‌جلسه کلانتری به معاونت حقوقی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان مراجعه کنند تا پرونده تشکیل و پیگیری شود.

وی در پایان اعلام کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۲۰ پرونده با موضوع حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان تشکیل شده که ۸ پرونده آن به نفع آمران به معروف مختومه و ۱۲ پرونده دیگر در حال رسیدگی است.

انتهای پیام/

 

 

تمامی حقوق این سایت برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی محفوظ است.