ساماندهی متکدیان در سطح شهر مطالبه اصلی مردم است

1402/08/08 4:50
معاون برنامه‌ریزی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: یکی از مطالبات اصلی مردم طی ۶ ماه اخیر که به‌دفعات جهت پیگیری مطرح شده، ساماندهی متکدیان و جمع‌آوری آنها از سطح شهر است.

به گزارش روابط‌عمومی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی؛ محسن ملی، معاون برنامه‌ریزی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان در سومین کمیته تخصصی اجتماعی که در سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، اظهار کرد: جمع‌آوری متکدیان از سر چهارراه‌ها و سطح شهر و همچنین ساماندهی افراد بی‌خانمان که در ایستگاه‌های مترو و پارک‌ها بیشتر دیده می‌شوند، جزو مطالبات اصلی مردم از دستگاه‌های اجرایی متولی در کمیته تخصصی اجتماعی است.

 

 وی پرداخت به‌موقع حقوق و بیمه کارگران را از دیگر مطالبات مردمی از کمیته تخصصی اجتماعی اعلام کرد و افزود: مطالبات ورزشکاران، انتشار تصاویر نامناسب و خلاف عرف از ورزشکاران و مربیان، معرفی داروهای غیراستاندارد توسط مربیان بدون مجوز، راه‌اندازی باشگاه‌های خانگی غیرمجاز، استفاده از مربی آقا برای ورزشکاران خانم و... از دیگر مواردی هست که در سامانه سو جهت پیگیری از دستگاه‌های اجرایی متولی در کمیته تخصصی اجتماعی مطالبه شده است.

 

عدم پیگیری سریع بنیاد شهید درخصوص تایید کد شهادت

 

 معاون برنامه‌ریزی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی در کمیته اجتماعی که مطالبه خانواده شهدا است، عدم پیگیری سریع بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی درخصوص تایید کد شهادت است.

 

 وی تصریح کرد: برخی از شهدا مانند شهید الداغی که به‌صراحت رهبر معظم انقلاب اسلامی وی را شهید اعلام کرده‌اند همچنان از طرف بنیاد شهید استان هنوز اقدامی برای تایید کد شهادت و حق و حقوق خانواده شهید انجام نشده است. 

 

 ملی تأکید کرد: علاوه بر عدم احراز هویت شهدای معرفی شده، واگذاری زمین به ایثارگران مورد دیگری است که مردم از این نهاد مطالبه دارند.

 

 وی اعلام کرد: برنامه‌های ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در راستای اهداف آموزش، نظارت و مطالبه‌گری، ساماندهی تشکل‌های مردمی، عفاف و حجاب، حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اجرا می‌شود.

 

 در ادامه این جلسه هر یک از دبیران شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دستگاه‌های اجرایی در کمیته تخصصی اجتماعی مواردی شامل تسهیل در ثبت برنامه‌های ابلاغی، حمایت ستاد از ناظران طرح عفاف و حجاب در ادارات و... را بیان کردند.

 

 انتهای پیام/

 

تمامی حقوق این سایت برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی محفوظ است.