نقش مؤثر آموزش و رسانه در تبیین امربه‌معروف

1402/11/21 4:52
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: آموزش و رسانه دو محور اصلی در تبیین فریضتین هستند که باید به‌درستی در میان اقشار مختلف جامعه نهادینه شود.

به گزارش روابط‌عمومی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی؛ مهدی رضایی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان در بیست و یکمین جلسه شورای معاونین استان در سال ۱۴۰۲ که در دفتر دبیر برگزار شد، اظهار کرد: شناساندن مصادیق امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به آحاد جامعه مستلزم برنامه‌ریزی و آموزش است و از طرفی این مصادیق باید به‌صورت کامل و شفاف در لایه‌های مختلف جامعه ترویج پیدا کند.

 وی با اشاره به اهمیت آموزش و رسانه در احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر افزود: افرادی که قرار است مصادیق فریضتین را در جامعه ترویج دهند ابتدا باید خودشان آموزش‌های لازم را فراگیرند سپس با یک برنامه هدفمند اقدام به آموزش عمومی کنند. رسانه نیز در انتشار درست و صحیح عملکردها می‌تواند در احیای فریضتین تأثیرگذار باشد.

 رضایی ادامه داد: مردم باید بدانند هدف از تشکیل ستاد امربه‌معروف و وظایف آن چیست و اینکه امربه‌معروف در چه حوزه‌های اقدام می‌کند و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی چیست. هر فرد در جامعه یک سرمایه انسانی برای احیای فریضتین بشمار می‌رود که می‌توان با آگاه‌سازی دقیق و شفاف در جذب سرمایه انسانی موفق بود.

 وی بیان کرد: هر اقدامی که در ستاد انجام شود تأثیر مثبت یا منفی آن در جامعه نمایان می‌شود. پیگیری مطالبات مردم با استفاده از ظرفیت مردمی و پاسخ‌گویی مسئولان نتیجه مثبت احیای فریضتین است که باعث امید و انگیزه در جامعه می‌شود.

 انتهای پیام/

 

تمامی حقوق این سایت برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی محفوظ است.