هشدار مجدد امام‌جمعه مشهد درباره لایحه عفاف و حجاب

1402/09/11 5:34
رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: خواسته ما از فقهای عادل و حقوق‌دانان دانشمند شورای نگهبان آن است که لایحه حجاب و عفاف را در مقام جرم‎ انگاری تلقی کنند و موضع نهادهای انتظامی و امنیتی در مقابل این جرم مشخص شود.

به گزارش روابط‌عمومی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان و امام‌جمعه مشهد اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد تکلیف لایحه عفاف و حجاب را هر چه زودتر مشخص کند.

 حجاب، میراث فاطمه زهرا است

 آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه امروزه نتیجه شیرین و اثربخش مقاومت برای همه ملت‌های جهان ملموس است، بیان کرد: عزیزان من، مقاومت جواب می‌دهد. این پیام انقلاب ماست. ما فاطمیه اول را پشت سر گذاشتیم. ملت سیاه‌پوشید، اشک ریخت، عزاداری کرد. شایسته نیست در این مملکت امام‌زمان (عج) و ملت فاطمی، میراث حقیقی فاطمه (س) و حرمت خون شهدایی که پیشانی‌بند یا زهرا (س) بر سر داشتند، مورد غفلت و بی‌توجهی قرار بگیرد.

 وی خاطرنشان کرد: مردم در موضوع حجاب ایستادگی کنند. دشمن در این حوزه متمرکز است این مسئله ایدئولوژیک را به بهانه‌ای برای اختلاف‌افکنی میان اقشار مختلف مردم ما تبدیل کند. مقام معظم رهبری درباره بدحجابی به‌صراحت اعلام موضع کردند و این کار را جرم سیاسی خواندند تا برای قوه قضاییه مشخص شود که باید جرم‌انگاری کند و مجازات مقتضی آن هم تعیین شود.

 امام‌جمعه مشهد با تأکید بر اینکه شورای نگهبان باید نظارت دقیق بر لایحه عفاف و حجاب داشته باشد، اعلام کرد: خواسته ما از فقهای عادل و حقوق‌دانان دانشمند شورای نگهبان آن است که لایحه حجاب و عفاف را در مقام جرم‌انگاری تلقی کنند و موضع نهادهای انتظامی و امنیتی در مقابل این جرم مشخص شود. اگر بناست بی‌حجابی به فرموده رهبر معظم انقلاب جرم سیاسی تلقی شود، مخاطب این جرم نیز اسلام، انقلاب و نظام هستند و در این جرم‌انگاری، باید دقیقاً مشخص باشد که دستگاه‌های امنیتی و انتظامی باید چکار کنند. تنها مسائل قضایی کافی نیست.
وی تصریح کرد: اگر این لایحه از این بابت ابهام دارد، فقهای مجاهد و حقوق‌دانان اندیشمند شورا، مجلس را موظف کنند این مسائل را برطرف کند. مجلس وظیفه دارد تکلیف لایحه عفاف و حجاب را هر چه زودتر مشخص کند. این مجلس، قربانی صدیقی همچون مرحوم آیت‌الله سید حسن مدرس دارد. این مجلس به نام شورای اسلامی مزین است و برای اسلام شهید تقدیم کرده و تکلیف دارد پای‌کار خواسته‌های شرعی و به حق مردم باشد.

انتهای پیام/

تمامی حقوق این سایت برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی محفوظ است.