اهمیت همگام‌سازی برنامه‌های اجرایی دستگاه‌های حاکمیتی در راستای احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر/رسانه اثرگذاری آموزش در جامعه را افزایش می‌دهد

1402/08/07 10:32
معاون اجتماعی و دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امربه‌معروف خراسان رضوی گفت: همگام‌سازی برنامه‌ها در دستگاه‌های اجرایی گام مؤثری در راستای حرکت به سمت اهداف ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است و به احیای این فریضتین کمک شایانی می‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی؛ قاسم باغبان، معاون اجتماعی و دستگاه‌های حاکمیتی ستاد استان در جلسه اعطای احکام رئیس و اعضای شورای صداوسیمای استان اظهار کرد: طی دو سال اخیر تلاش ستاد استان بر این امر بوده تا با برنامه‌های ابلاغی کشور به دستگاه‌های اجرایی یک هدف و آرمان مشترک را دنبال کرده تا همه نهادها در یک مسیر هدف‌مند در راستای احیای فریضتین گام بردارند.

 

 وی افزود: تشکیل شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و همچنین تشکل‌های یاوران معروف در ادارات در همین راستا بنا شده و امیدواریم بتوانیم با این تشکل‌ها اهداف احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را به‌درستی در جامعه نهادینه کنیم.

 

 باغبان در ادامه به اولویت فعالیت‌های ستاد در چهار حوزه اشاره کرد و افزود: برنامه‌های ابلاغی ستاد به دستگاه‌های اجرایی با محوریت چهار موضوع شامل فرهنگ و رسانه، آموزش، اجتماعی و عفاف و حجاب تهیه و اجرا می‌شود. رسانه‌ها و به ویژه صدا وسیما در این زمینه نقش موثری دارد و می‌توانند با تولید محتوایی اثرگذاری آموزش را در جامعه افزایش دهند.

 

 وی ادامه داد: در همین راستا شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در هر دستگاه حاکمیتی با تشکیل جلسات در طول سال و رسیدگی به کیفیت اجرای برنامه‌های ابلاغی و همچنین ثبت آنها در سامانه ارزیابی کشور به شناسایی معروف و منکر تخصصی در هر نهاد اجرایی کمک می‌کند و بدین‌وسیله معروفات باکیفیت بیشتر ترویج می‌یابد و با منکرات برخورد می‌شود. همچنین مطالبات مردمی در سریع‌ترین زمان و به‌صورت مطلوب پاسخ داده خواهد شد.

 

 معاون اجتماعی و دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امربه‌معروف خراسان رضوی در ادامه از برگزاری چهارمین جشنواره مفلحون در ۲۷ مهرماه جاری خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این جشنواره در پایان مهرماه جاری در مشهد برگزار می‌شود و از برترین‌های حوزه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تجلیل به عمل می‌آید.

 

 وی خاطرنشان کرد: جشنواره مفلحون سال گذشته در دو مجموعه دستگاه‌های حاکمیتی و اصناف پیگیری شد و ۶۷۰ نفر در مرحله اول در ادارات و مجموعه‌های مربوطه تقدیر شدند. مرحله دوم که در سطح استانی برگزار می‌شود باتوجه‌به شاخص‌های ابلاغ شده به دستگاه‌های اجرایی از این تعداد ۴۴ نفر به‌عنوان برترین‌های امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر انتخاب و در چهارمین جشنواره مفلحون که ۲۷ مهرماه جاری برگزار می‌شود تقدیر خواهد شد.

 

 انتهای پیام/

تمامی حقوق این سایت برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی محفوظ است.