تشکیل ۳۰ پرونده حمایت از آمران به معروف در خراسان رضوی

1402/11/03 6:58
مدیر نیروهای مسلح و قوه قضائیه ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۳۰ پرونده با موضوع حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در ستاد استان تشکیل شده است.

به گزارش روابط‌عمومی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی؛ عباس تعدادی، مدیر نیروهای مسلح و قوه قضائیه ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان در گفت‌وگو با رادیو خراسان اظهار کرد: بر طبق اصل ۸ قانون اساسی، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یک وظیفه همگانی است که به سه دسته امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت تقسیم می‌شود. 

 وی افزود: در سال ۱۳۹۴ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و طبق این قانون نیز امربه‌معروف، دعوت دیگران به معروف و نهی‌ازمنکر، بازداشتن دیگران از منکر تعریف شده است. 

 تعدادی اعلام کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۳۰ پرونده با موضوع حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مدیریت حقوقی و قضایی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان تشکیل شده که ۱۵ پرونده آن رأی به نفع آمران به معروف صادر شده و ۱۵ پرونده دیگر در حال رسیدگی است. 

 انتهای پیام/

 

تمامی حقوق این سایت برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی محفوظ است.